Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionIowa Kids Count Initiative, Des Moines.
TitelCounty, State and Nation: Trends in the Well-Being of Iowa Children, 1997-1998. Supplement.
Quelle(1999), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Adolescents; Birth Weight; Births to Single Women; Child Abuse; Child Health; Child Neglect; Child Welfare; Children; Counties; Early Parenthood; High School Graduates; Incidence; Infant Mortality; Mortality Rate; Poverty; Social Indicators; State Surveys; Statistical Surveys; Trend Analysis; Well Being; Youth Problems; Iowa
AbstractThis Kids Count supplementary report provides county-by-county information for 1997 and 1998 on key indicators of child well-being: (1) infant mortality; (2) low birth weight; (3) births to 16- and 17-year-olds; (4) teen unmarried births; (5) child abuse and neglect; (6) high school graduation; and (7) child poverty. The supplement updates the 17-year trend data provided in "County, State and Nation: Trends in the Well-Being of Iowa Children, 1980-1996." In addition, the supplement discusses statewide trends in child well-being contrasted with general Iowa economic trends and national health goals established for the 21st century in "Healthy People 2000." The supplement concludes by noting that despite economic recovery in the state during this period, indicators of child well-being have not markedly improved and have in many cases worsened. Finally, the supplement provides a listing of special reports and features produced by Kids Count since 1991. (EV)
AnmerkungenIowa Kids Count, 218 6th Avenue, Suite 1021, Des Moines, IA 50309. For full text: http://www.cfpciowa.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: