Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. Personende Weck, Genevieve (Hrsg.); Sovilla, Jocelyne Buttet (Hrsg.)
InstitutionNeuchatel Univ. (Switzerland). Inst. de Linguistique.
TitelLe langage ecrit: Actes du 6e colloque d'orthophonie/logopedie (Written Language: Proceedings of the Sixth Colloquium on Speech Therapy/Speech Pathology) (Neuchatel, Switzerland, September 21-22, 2000).
Quelle(2000), (207 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1010-1705
SchlagwörterTagungsbericht; Bilingual Education; Constructivism (Learning); Deafness; Dysgraphia; Dyslexia; Evaluation Methods; Foreign Countries; Grade 1; Kindergarten Children; Primary Education; Reading Difficulties; Second Language Instruction; Second Language Learning; Speech Language Pathology; Speech Therapy; Spelling; Student Evaluation; Whole Language Approach; Writing Difficulties; Written Language
AbstractThis collection of papers discusses various theoretical, clinical, and assessment issues in reading and writing delays and disorders. Topics include the following: integrating different theoretical approaches (cognitive psychology, neuropsychology, constructivism) into clinical approaches to reading and writing difficulties; difficulties of kindergartners in understanding the concept of reading and writing; a comparison of spelling, oral reading, and reading content in whole language and phonics-oriented first grade classes; the connection between visual processing and dyslexia; a reading evaluation tool for students with personality and behavior troubles; the use of writing by a deaf student; the role of the speech therapist in charge of deaf children in bilingual education; connections between difficulties in reading and writing and in accepting social norms; a therapeutic method for remediating surface dysgraphia; using "metagraphic explanations" with students with severe spelling difficulties; a comparison of text production between students with and without dysorthographia; a longitudinal analysis of text production; a didactic sequence for teaching/learning narrative discourse; and reflections on teaching versus therapy. (JSS)
AnmerkungenCLA, Administration des TRANEL, Faculte des lettres et sciences humaines, Espace Louis-Agassiz 1, 2000 Neuchatel, Switzerland. Tel: ++41(0)32 718 1690; Web site: http://www.unine.ch/linguistique/CLA/tranel asla.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: