Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMartinez, Francisca (Hrsg.); Weil, Markus (Hrsg.)
InstitutionNational Inst. of Adult Continuing Education, Leicester (England).
TitelThe Learning Festivals Guide. An Internationally-Produced Communication Tool in Support of the Launch of the International Adult Learners' Week.
Quelle(2000), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adult Basic Education; Adult Education; Adult Literacy; Adults; Developed Nations; Developing Nations; Foreign Countries; International Programs; Lifelong Learning; Literacy Education; Partnerships in Education; Program Development; Program Implementation; Public Relations; Publicity
AbstractInternational Literacy Day (ILD) has been celebrated since 1967 and has been the focus of learning festivals held over the years by different countries to recognize adult learners across the world. This guide was developed to strengthen ILD, to share the experiences of educators from around the world who have seen the value of using promotional campaigns to encourage learning by all, to inspire more countries to join the movement and contribute to the experience, and to foster International Adult Learners' Week. Following an introductory section and synopsis of ILD and Adult Learners Week in 10 countries, the guide contains nine sections of information on how to hold a learning festival. The sections cover the following topics: (1) planning events; (2) media; (3) learners' voices; (4) publicity; (5) partnerships; (6) helplines; (7) sponsorship; (8) evaluation; and (9) ten top tips. A final section of the paper includes contacts, information, and acknowledgments. (KC)
AnmerkungenFor full text: http://www.unesco.org/education/uie/pdf/alweng.pdf.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: