Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShore, Arnold; Madaus, George; Clarke, Marguerite
InstitutionNational Board on Educational Testing and Public Policy, Chestnut Hill, MA.
TitelGuidelines for Policy Research on Educational Testing. NBETPP Statements, Volume 1, Number 4.
Quelle(2000), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational Policy; Educational Research; Policy Formation; Public Policy; Research Utilization
AbstractTo ensure that its studies are relevant to policy making, the National Board on Educational Testing and Public Policy (NBETPP) follows certain guidelines. These are discussed in the hope that they will make the work of NBETPP more understandable and useful. The first guideline is that to be policy relevant, research must take account of the concerns of policy formulators and reformulators, those who react to or reshape the policy. Research must take into account the full range of factors affecting a policy and lay out possibilities for action. A second guidelines is that studies of testing must describe in detail what actually takes place in testing programs to ensure that policymakers and those who implement policy have common starting points. The third guideline affirms that to be policy relevant, testing studies must generate realistic policy options for incremental change and present them along with policy alternatives. The fourth guideline indicates that research on testing policy must try to forecast the implications of policy options so that those who formulate, implement, and evaluate public policy programs will appreciate the dynamics of various policy alternatives. (SLD)
AnmerkungenFor full text: http://www.nbetpp.bc.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: