Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacDonald, David
InstitutionSan Bernardino County Superintendent of Schools, CA.
TitelA Burning Desire: A Focus Group Turns Its Attention to Old Glory. 12th Grade Lesson. Schools of California Online Resources for Education (SCORE): Connecting California's Classrooms to the World.
Quelle(1999), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Citizenship Education; Civil Liberties; Constitutional Law; Controversial Issues (Course Content); Cooperative Learning; Current Events; Grade 12; High Schools; Interdisciplinary Approach; Language Arts; Law Related Education; Role Playing; Social Problems; Social Studies; United States Government (Course)
AbstractThis lesson for grade 12 is designed to increase student awareness of the debate surrounding flag burning, the proposed constitutional amendment to prohibit flag burning, and the constitutional issues involved, specifically the First Amendment. Students play the role of staff members for a U.S. Senator. They research the issue and prepare both pro and con responses for floor debate in the Senate. Students are provided with background information, detailed instructions, on-line resources, and reflection questions. The teacher's notes describe the unit's purpose, its correlation to history/social science and language arts standards, and adaptations for special needs students. (RJC)
AnmerkungenSchools of California Online Resources for Education (SCORE), San Bernardino County Superintendent of Schools, 601 North East Street, San Bernardino, CA 92410-3093. E-mail: webmaster@score.rims.k12.ca.us. For full text: http://score.rims.k12.ca.us.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: