Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTshiangale, Mupemba Wa
InstitutionPeace Corps, Antananarivo (Madagascar).
TitelCorps de la Paix Madagascar Livre du Stagiare. Langue: Malagasy Ofisialy (Peace Corps Madagascar Volunteer Manual. Language: Official Malagasy).
Quelle(1996), (178 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch; madagassisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Contrastive Linguistics; Cultural Awareness; Daily Living Skills; Dialogs (Language); Family (Sociological Unit); Food; Grammar; Health; Housing; Hygiene; Interpersonal Communication; Language Patterns; Language Skills; Malagasy; Phonology; Second Language Instruction; Second Language Learning; Skill Development; Standard Spoken Usage; Transportation; Uncommonly Taught Languages; Vocabulary Development; Weather; Work Environment
AbstractThis manual for Malagasy is designed for the specific language instruction needs of Peace Corps personnel working in Madagascar. It is written primarily in English and Malagasy, with introductory sections in French. It consists of 29 topical lessons, each geared to a specific domain and competency and containing information on needed materials, warm-up exercises, notes on classroom presentation, cultural information, exercises, a brief dialogue, new vocabulary, and exercises on cultural content, grammar, vocabulary, and conversational skills. Lesson topics include: personal identification and greetings, food, market shopping, time, calendars, giving and understanding directions, social relationships, daily activities, seasons, health matters, work environment, transportation, and safety and security. A summary chart of domains, competencies, and related vocabulary, grammar, and language functions for the lessons is included. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: