Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoffman, Rose Marie
TitelMaximizing Internship Experiences for School Counselors-in-Training.
Quelle(2001), (24 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCooperation; Counseling; Counselor Training; Elementary Secondary Education; Higher Education; Internship Programs; Program Development; School Community Relationship; School Counselors; Supervision
AbstractSchool counselor education programs are challenged to reassess whether they are providing their students with optimal internship learning experiences. This paper examines the evolution and design of one school counseling fieldwork program. It discusses the implications for school counselors who serve as site supervisors for counselors-in-training. Tools are provided for assisting programs in their own assessment and evaluation process that recognizes the variation in programs and student needs. Although the primary responsibility for internship programs lies with the university, it is essential to collaborate with local school districts, particularly with the school counselors who function as site supervisors for school counselors-in-training. (Contains 25 references.) (JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: