Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelAssessing: Inquiry Learning in Science.
Quelle(2001), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Secondary Education; Hands on Science; Inquiry; Learning; Science Curriculum; Science Education; Science Teachers
AbstractThis paper states that there is a tradition of inquiry learning in science that dates at least to the 1950s and early 1960s. Inquiry learning approaches are still in fashion in that the teacher facilitates learning and a hands-on approach to actively involve students. Process approaches are still being used, and the aspects of science education that were stressed in the early 1960s are still relevant. Inquiry teaching, however, has not advanced very much since the early 1960s, because teachers do not seem to be well prepared to handle student inquiry because they lack background knowledge in the sciences or the resources necessary to teach science. Some of the problems in implementing an inquiry learning approach are identified. Communication and acceptance will be required to work out a solution to these dilemmas. (Contains 11 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: