Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWorobey, John; Worobey, Harriet S.; Johnson, Elizabeth; Hamm, Michael
TitelEffects of Nutrient Intake on Task Performance in a Sample of Inner City Elementary School Children.
Quelle(2001), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Children; Elementary School Students; Grade 2; Grade 3; Hunger; Low Income; Nutrition; Performance Factors; Primary Education; Student Evaluation
AbstractMany low-income families are dependent on monthly allotments of Food Stamps for purchasing their groceries. To test the proposition that children in such families may eat more poorly as the end of the month nears, and thereby perform worse in school, 54 children attending 2nd and 3rd grades in an urban school were seen on 2 occasions. Diet records were kept for a day, and the children were subsequently tested with a battery of attention tasks. Results showed that children ate more poorly at the end of the month relative to the beginning, and that their performance on the tasks also appeared to be negatively affected. These results suggest that Food Stamp Programs may serve a critical function in helping nourish children, and that ensuring adequate resources for a full month's food supply is desirable. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: