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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This collection of papers identifies the leading sources of inequality in public education and proposes public policy remedies. The eight chapters are: (1) "Introduction: Making K-12 Public Education an Engine for Social Mobility" (Richard D. Kahlenberg); (2) "Summer Learning and Home Environment" (Doris R. Entwisle, Karl L. Alexander, and Linda Steffel Olson); (3) "Equalizing Education Resources on Behalf of Disadvantaged Children" (Richard Rothstein); (4) "High Standards: A Strategy for Equalizing Opportunities?" (Adam Gamoran); (5) "Inequality in Teaching and Schooling: Supporting High-Quality Teaching and Leadership in Low-Income Schools" (Linda Darling-Hammond and Laura Post); (6) "Charter Schools and Racial and Social Class Segregation: Yet Another Sorting Machine?" (Amy Stuart Wells, Jennifer Jellison Holme, Alejandra Lopez, and Camille Wilson Cooper); (7) "Unequal Learning Environments: Discipline That Works" (Paul E. Barton); and (8) "Critical Support: The Public View of Public Education" (Ruy Teixeira). (SM)
Anmerkungen
Century Foundation Press, 41 East 70th Street, New York, NY 10021 ($15.95). Tel: 202-797-6258; Tel: 800-552-5450 (Toll Free).
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Standortunabhängige Dienste
0-87078-455-2
A Notion at Risk: Preserving Public Education as an Engine for Social Mobility. 2000.
eric_ed453314
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