Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenArmstrong, Ronda Parks (Hrsg.); Jordan, Marlys Parcell (Hrsg.)
InstitutionIowa School Social Workers' Association, Cedar Falls.
TitelIowa Journal of School Social Work, 1989-1993.
Quelle4-6 (1993), (352 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Attention Deficit Disorders; Child Abuse; Counseling; Depression (Psychology); Disabilities; Elementary Secondary Education; Hyperactivity; Interpersonal Competence; Practicum Supervision; Professional Associations; Professional Development; Role; School Social Workers; Sexual Abuse; Special Education
AbstractArticles in the journal of the Iowa School Social Workers' Association concern the enhancement of social work practice in schools. The information is geared towards motivating school social workers to disseminate information and to promote professional growth. The journal attempts to identify current issues of concern in the counseling field and to share research to help improve the professional learning community, and to promote effective and accountable models for professional use. Topics in these journals include implications on ADHD and depression in school-age children; traumatic events including sexual abuse; professional growth; group process; and the role of school social workers. A self-reported questionnaire for group work is included along with a description of in-service programs for the 1990s. Each issue contains numerous references. (JDM)
AnmerkungenIowa School Social Workers' Assoc., Iowa Journal of School Social Work, P.O. Box 652, Cedar Falls, IA 50613-0652 (subscription rate: $10, individuals; $16, libraries).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: