Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBastick, Tony
TitelSubjectivism: A Learning Paradigm for the 21st Century.
Quelle(1999), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; College Students; Constructivism (Learning); Culturally Relevant Education; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Independent Study; Peer Relationship; Self Management; Social Influences; Student Empowerment; Teaching Methods
AbstractThis paper describes subjectivism, a new learning paradigm that incorporates successful pedagogic practices from the past into an affect-structured constructivism. Its two goals are student empowerment and subject enculturation. Student empowerment is achieved by designing learning for success so students can take credit for and feel confidence from this success. Subject enculturation attaches professional attitudes, appreciation, and guiding values to the course content. Examples of enculturation processes include peer pressure, social recognition, compliance with authority, shared experience, establishing role identity, in-group bonding, and out-group competition. Student empowerment develops autonomous and self-directed learning. Surface purpose activities (social constructivist activities) use affect-structuring techniques to enhance student empowerment. Three affect-structuring techniques for designing surface purpose activities include: an emotional anchor, a motivator, and cognitive direction. The paper describes how four activities allowed students at the University of the South Pacific, Fiji, to perfect what they planned to say on a television debate. (Contains 24 references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: