Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDorman, Jeffrey P.; Adams, Joan E.; Ferguson, Janet M.
TitelThe Relationship between High School Mathematics Classroom Environment and Student Self-Handicapping.
Quelle(2001), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Environment; Cross Cultural Studies; Disabilities; Educational Environment; Foreign Countries; High Schools; Mathematics Education; Self Efficacy; Student Attitudes; Australia; Canada; United Kingdom (Great Britain)
AbstractClassroom environment research investigating the relationship between classroom environment and self-handicapping was conducted in Australian, Canadian, and British high schools. A sample of 3,602 students from 29 schools responded to a questionnaire that assessed student perceptions of classroom environment, self-handicapping, and academic efficacy. Simple and multiple correlation analyses between 10 classroom environment dimensions and self-handicapping were conducted separately for 2 units of analysis (individual student and school grade group means) and separately with and without control for academic efficacy. Results showed that classroom environment accounted for appreciable proportions of variance in self-handicapping beyond that attributable to academic efficacy. Enhanced affective dimensions of the classroom environment were associated with reduced levels of self-handicapping. (Contains 24 references.) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: