Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTerrill, Lynda
InstitutionNational Clearinghouse for ESL Literacy Education, Washington, DC.
TitelBenefits and Challenges in Using Computers and the Internet with Adult English Learners.
Quelle(2000), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Computer Uses in Education; Educational Benefits; English (Second Language); Literacy; World Wide Web
AbstractAlthough resources and training vary from program to program, adult English as a Second or Other Language (ESOL) teachers and English learners across the country are integrating computers and Internet use with ESOL instruction. This can be seen in the growing number of ESOL resources available on the World Wide Web. There are very good reasons for this: learners like computers and technology; the Internet levels the playing field for immigrants; and numerous skills can be developed through Internet activities. There are also several challenges in successfully bringing the use of the Internet and World Wide Web into the ESOL context. These challenges include the fact that both content and language difficulty may keep learners from benefiting; many adult ESOL programs have limited or no Internet access; training needs and costs are high; and language learning is largely a communicative process. Nevertheless, if these challenges can be overcome, computer and Internet use can be effective in facilitating language learning. (Contains 12 references.) (Adjunct ERIC Clearinghouse for ESL Literacy Education) (KFT)
AnmerkungenFor full text: http://www.cal.org/ncle/usetech.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: