Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenIndenbaum, Gene (Hrsg.); Levine, Judith R. (Hrsg.)
InstitutionState Univ. of New York, Farmingdale. Coll. of Technology.
TitelTeaching of Psychology: Ideas and Innovations. Proceedings of the Annual Conference on Undergraduate Teaching of Psychology (14th, Ellenville, New York, April 5-7, 2000).
Quelle(2000), (110 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College Faculty; Course Content; Curriculum Development; Distance Education; Higher Education; Psychology; Teaching Methods; Undergraduate Students
AbstractThese proceedings contain papers presented at the Annual Conference on the Undergraduate Teaching of Psychology sponsored by the Psychology Department of the State University of New York, Farmingdale. Following an introduction and the conference program, the papers are: (1) "Developing an Undergraduate Course in Multimedia Applications in Psychology: Design and Outcome" (David Renjilian); (2) "Team Teaching across Disciplinary Fields: The Cluster Program at William Paterson University" (Katherine Makarec); (3) "Using Debriefing To Enhance Students' Service Projects" (Frederick E. Tesch, Stanley Bazam, and K. Gregory Jin); (4) "The Psychology Club as a Mechanism for Introducing Students to Research" (Jill M. Norvilitis); (5) "Teaching Developmental Psychology: Practical Application and Understanding of Major Developmental Theories" (Charles N. Jones); (6) "Distance Perception: A Comparison of In-Class and Distance-Learning Psychology of Perception Classes" (Greg C. Elvers and Donald J. Polzella); (7) "The Innovation of Tradition" (Ethan Gologor); and (8) "Integrating Technology in the Psychology Curriculum" (panel discussion--Patricia A. Oswald, Robin Flanagan, Kisok Kim, and Katherine Zaromatidis). (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: