Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaker, Frederick J.; Giacchino-Baker, Rosalie
TitelBuilding an International Student Teaching Program: A California/Mexico Experience.
Quelle(2000), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCultural Awareness; Cultural Differences; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; English (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; International Programs; Partnerships in Education; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Student Teaching; California; Mexico
AbstractThis paper describes the first year of an international student teaching project conducted in Mexicali, Mexico, which was successful in helping U.S. participants develop cultural understanding and critical teaching skills needed to work with English learners. The first part of the paper discusses the history of international student teaching and describes common program features. The paper goes on to describe the uniqueness of the Mexicali Program, then explains how project coordinators from California State University San Bernardino and California State Polytechnic University Pomona: (1) selected and prepared three California credential candidates to student teach in Mexico; (2) established and maintained partnerships with Mexican educators at the Centro de Ensenaza Tecnica y Superior, Mexicali, Mexico; (3) documented program effectiveness; and (4) established guidelines for organizing future international field experiences. The paper concludes that international student teaching options should be available through more teacher education programs because of their potential for preparing new teachers to work in multicultural classrooms. (Contains 11 references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: