Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBlair, Lorrie (Hrsg.); Morbey, Mary Leigh (Hrsg.)
InstitutionAmerican Educational Research Association, Washington, DC.
TitelArts and Learning Research, 1994. The Journal of the Arts and Learning Special Interest Group of the American Educational Research Association (New Orleans, Louisiana, April 1994).
Quelle11 (1994) 1, (97 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Art Education; Elementary Secondary Education; Higher Education; Music Education; Preservice Teacher Education; Preservice Teachers; Visual Arts
AbstractThe research papers gathered in this volume were presented at the 1994 meeting of the American Educational Research Association as part of the Arts and Learning Special Interest Group program. Papers collected in the volume represent an eclectic view of arts education and include music education. Following an editorial, papers are: "Arts and Knowledge: Context and Comments on Area Symposium" (L. Bresler); "Identifying a Research Art Style in Art Education" (K. Hamblen); S. Smith); "Distinguishing the Effectiveness of a Writing-Intensive DBAE Curriculum: A Quasi-Experimental Study Comparing Three Elementary Classrooms' Written Responses to a Work of Art" (C. S. Stavropoulos); "Dialogue Journals with Preservice Art Teachers: A Study by Three University Student Teacher Supervisors" (M. Schiller; S. Shumard; H. Homan); "The Group Studio Critique as Event: A Problem-Position" (C. S. Jeffers); "The Process of Understanding: Protocol Analysis and Musical Composition" (N. L. Whitaker); and "How Research Has Reified Music Education, Or, the Coda that Dogs the Wag" (C. Adelman). (BT)
AnmerkungenArts and Learning Research, 328 Shore Road, Burlington, VT 05401; ($18 U.S., $26 Overseas).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: