Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStroud, Scott R.
TitelThis House [Can't] Believe: Resolutional Reform in Parliamentary Debate.
Quelle(2000), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Debate; Debate Format; Higher Education; Persuasive Discourse
AbstractForensic educators stand at a pivotal point in the development of National Parliamentary Debate Association (NPDA) debate culture and standards; we have enough experience behind us to see where NPDA is going, but not so much "tradition" as to enslave us to the past. One area of reform that is highlighted by this paper is the removal of the traditional phrase "This House believes that" in NPDA resolutions. It is my argument that this phrase, when defined, turns the debate into one of verifying the epistemic beliefs of whatever "This House" stands for. This has the educationally detrimental consequences of precluding resolutions of value, fact, and policy from the debate realm. Easy and effective solutions are offered for rephrasing resolutions. (Contains 19 references.) (Author/RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: