Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPlake, Barbara S.; Buckendahl, Chad W.; Impara, James C.
TitelA Comparison of Publishers' and Teachers' Perspectives on the Alignment of Norm-Referenced Tests to Nebraska's Language Arts Content Standards.
Quelle(2000), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Language Arts; Norm Referenced Tests; State Standards; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Teachers; Test Use; Nebraska
AbstractTest publishers have promoted their commercially available norm-referenced achievement tests as viable solutions to assessment challenges faced by states. They argue that their tests are developed professionally and therefore possess sound psychometric properties not often found in state-specific efforts. This study compared judgments from two sources, test publishers and teachers, on the alignment of test items from two commercially available norm-referenced achievement tests to Nebraska's content standards at three grade levels (4, 8, and 11) in language arts. Study analyses focused on the level of agreement between the state's teachers' perceptions of how well the tests aligned to the standards and the alignment reported by the two test publishers. Panels of 20 4th grade teachers, 10 8th grade teachers, and 10 11th grade teachers studied the alignment. Results indicate that there may be some inconsistency between teachers' and publishers' perceptions. (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: