Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Brown Univ., Providence, RI. Thomas J. Watson, Jr. Inst. for International Studies.
Titel
Challenges to the New Republic: Prelude to the War of 1812. Public Policy Debate in the Classroom. Choices for the 21st Century Education Project. [Student Guidebook and] Teacher's Resource Book.
This 4-day curriculum unit explores U.S. foreign policy between 1787 and 1812. During this time the United States faced a series of foreign policy challenges that threatened its survival as an independent, constitutional republic. Between 1793 and 1815, a nearly continuous series of wars pitting the French against the British engulfed the European continent. Other nations joined the conflict when they could not avoid it or deemed it beneficial to do so. The resulting disruption that the United States faced to its ocean-going trade and on its frontiers became the dominant foreign policy issues during the years of the Early Republic. There are four distinct policy directions, or options, at the core of the unit. The options reconstruct the debate that took place in the U.S. Congress about whether to declare war after James Madison's war message of June 1, 1812. Each option is grounded in a clearly defined viewpoint about the U.S. role in the world. By exploring the spectrum of alternatives, students gain a deeper understanding of the competing values and assumptions that framed the debate on U.S. policy at the beginning of the 19th century. Ultimately, the intent is to help students clarify their thoughts on the U.S. experience, articulate their own views on U.S. policy, both past and present, and apply the lessons of history to the challenges facing the country today. The accompanying Teacher's Resource Book contains a day-by-day lesson plan and student activities. On the first day the core lesson analyzes the George Washington's and John Adam's administrations lasting impact on foreign policy through an examination of primary source documents. This is followed by an optional lesson that reviews international events and the rise of political parties as shown by political cartoons. On the second and third days, students take part in a simulation set in early June 1812 about the congressional debate that considers whether the United States should declare war on Great Britain. On the fourth day of the lesson, students assess the historical consequences of the War of 1812. The guide contains objectives, required reading, handouts, and homework. (BT)
Anmerkungen
Choices for the 21st Century Education Project, Watson Institute for International Studies, Box 1948, Brown University, Providence, RI 02912 ($12). Web site: http://www.choices.edu.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
1-891306-28-6
Kampmeier, Scott: Challenges to the New Republic: Prelude to the War of 1812. Public Policy Debate in the Classroom. Choices for the 21st Century Education Project. [Student Guidebook and] Teacher's Resource Book. 2000.
eric_ed443759
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)