Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWoodbury, Sonia
TitelA Model of the Influence of Teacher Thinking and Contexts on Teacher Change as Conceptual Change in Mathematics Education Reform.
Quelle(2000), (59 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Case Studies; Educational Change; High Schools; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Teacher Improvement; Teaching Methods
AbstractThis paper presents a conceptual model that casts teachers' thinking and their practice at the heart of mathematics education reform. Data were collected about each of the interrelated parts of the conceptual model and concerned four teachers from two high schools and their principals. The four teachers' case stories with descriptions of a class that the researcher observed extensively for each teacher are described. Findings indicate that the teachers in this study had a strong sense of autonomy about their work--they were teaching in unique ways that they each considered to be the best for their students. (Contains 66 references.) (ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: