Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarman, Charles R.
TitelA Project Designed To Engage K-8 Preservice and Inservice Teachers in Classroom Inquiry.
Quelle(1999), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Research; Elementary Education; Elementary School Teachers; Higher Education; Inquiry; Perception; Preservice Teachers; Science Activities; Science Curriculum; Science Education; Secondary Education; Sex Differences; Student Attitudes; Teacher Education
AbstractThis paper presents a national study in which K-8 preservice and inservice teachers participated to gain information about their students' views of science. This project primarily focuses on engaging the teachers in classroom research. The first section includes specific components and the results of the project. The second section describes the K-8 teachers' perceptions of participating in the study and examines their views of conducting research. The third section discusses the value of classroom inquiry research for K-8 teachers and the implications for teacher education. (Contains 18 references.) (YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: