Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarsh, Herbert W.; Kong, Chit-Kwong; Hau, Kit-Tai
TitelLongitudinal Multilevel Models of the Big Fish Little Pond Effect on Academic Self-Concept: Counterbalancing Contrast and Reflected Glory Effects in Hong Kong Schools.
Quelle(1999), (47 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Foreign Countries; High School Students; High Schools; Self Concept; Student Attitudes; Hong Kong
AbstractLongitudinal multilevel path models (7,997 students, 44 high schools, 4 years) evaluated the effects of school-average achievement and perceived school status on academic self-concept in Hong Kong, a collectivist culture with a highly achievement-segregated high school system. Consistent with a priori predictions based on the big-fish-little-pond effect (BFLPE), higher school-average achievements led to lower academic self-concepts (contrast effect), whereas higher perceived school status had a counter-balancing positive effect on self-concept (reflected glory, assimilation effect). The negative BFLPE was the net effect of counterbalancing influences, stronger negative contrast effects, and weaker positive assimilation effects, so that controlling perceived school status led to purer, and even more negative, contrast effects. Attending a school where school-average achievement is high simultaneously results in a more demanding basis of comparison for one's own accomplishments (the stronger negative contrast effect) and a source of pride (the weaker positive assimilation effect). (Contains 57 references.) (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: