Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCopeland, Glenda; Finley, Sandra; Ferguson, Chris; Aldarette, Karen
InstitutionSouthwest Educational Development Lab., Austin, TX.
TitelA Flashlight and Compass: A Collection of Tools To Promote Instructional Coherence.
Quelle(2000), (226 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Coherence; Educational Improvement; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Reflective Teaching; Teacher Collaboration; Teacher Improvement
AbstractThis publication presents a collection of tools that promote instructional coherence. It focuses on the importance of teachers collaborating to develop a deeper understanding of how children learn and exploring relationships between teaching and learning. Coherence leads to improved educational experiences for learners as teachers make their instructional decisions by using both information collected in the classroom about what and how their students are learning and information from external sources about what is important for students to learn. The collection of tools falls into five categories: (1) coherence (understanding the rationale), (2) learning (placing learning at the center of practice), (3) dialogue (establishing a dialogue), (4) reflection (developing reflective practice), and (5) improving student learning (taking action). This publication presents tools and activities for each of the five areas. An appendix offers tools and strategies for facilitation, a bibliography of material to develop understanding about issues of coherence, and masters for cards used in designated activities. (Contains 20 resources.) (SM)
AnmerkungenSouthwest Educational Development Laboratory, 211 East Seventh Street, Austin, TX 78728; Tel: 512-476-6861; Web site: http://www.sedl.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: