Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPringle, Rebecca L.; Dickinson, Valarie L.
TitelClassroom Learning Activities That Generate the Most Participation in Middle School Science.
Quelle(2000), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCooperative Learning; Instructional Effectiveness; Middle Schools; Science Activities; Science Education; Student Behavior; Student Characteristics; Student Motivation; Student Participation; Teaching Methods
AbstractA common and frustrating problem for most teachers is that despite sincere attempts to meet the needs of all students, many students elect not to participate in classroom learning activities. The purpose of this study was to ascertain whether one type of learning activity generates more participation among middle school science students, especially those students who are normally non-participatory. Findings indicate that the highest percentage of participation among target students occurred in those activities that took place within a cooperative learning or whole class environment. (Contains 13 references.) (WRM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: