Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStange, Terrence V.; Ponder, John M.
TitelLiteracy Scaffolding Strategies for Diverse Learners: A Bridge for Tomorrow.
Quelle(1999), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Classroom Techniques; Elementary Education; Inclusive Schools; Literacy; Regular and Special Education Relationship; Relevance (Education); Resource Room Programs; Scaffolding (Teaching Technique); Special Needs Students; Teacher Characteristics
AbstractTeachers are likely to have exceptional learners in their classrooms and thus need better understanding of these students to provide for their literacy needs. The acronym "SPECIAL NEEDS" suggests the following teacher characteristics and tasks: Sensitivity, Patience, Empathy, Caring, Individualized instruction, Acceptance, Life skills, Nature of needs, high Expectations, Encouragement, Direct instruction, and Systematizing. Labels of special needs types include learning disabled, mentally retarded, and emotionally and behaviorally disordered. Suggestions for organizing instruction are study carrels, cooperative learning (student to student), strategy groups based on particular skills, contracting about goals, "slicing" to reduce assignment size, thematic units, learning activity centers, and books on tape or CD-ROM. Other strategies specific to literacy instruction are language experience, sustained silent reading, sustained silent writing, rereading, echo/neuro-impress reading, and visual auditory kinesthetic tactile strategy (VAKT). (Contains 17 references.) (EF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: