Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAthanasou, James A.
TitelA Brief, Free and Standardised Assessment of Interests for Use in Educational and Vocational Guidance. Occasional Paper Number 12.
Quelle(2000), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCareer Guidance; Foreign Countries; High School Students; High Schools; Measures (Individuals); Student Interests; Validity; Vocational Education; Vocational Interests; Australia
AbstractThe Career Interest Test (second edition) is a 63-item forced choice and individually administered assessment of 7 vocational interest categories: Outdoor, Practical, Scientific, Creative, Business, Office, and People Contact. The test is designed for use in educational and vocational contexts. The item content has been revised from the earlier 1989 edition developed by the author and others, and the Career Interest Test is now made freely available to registered psychologists. Descriptive data on some 900 Australian high school pupils and occupational data are provided, together with information relating to the concurrent validity of the 7 categories. The Career Interest Test is attached. (Contains 12 tables, 6 figures, and 16 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: