Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLapp, Diane; Fisher, Douglas; Flood, James
TitelIntegrating the Language Arts and Content Areas: Effective Research-Based Strategies.
QuelleIn: The California Reader, 32 (1999) 4, S.35-38 (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Content Area Reading; Elementary Education; Language Arts; Questioning Techniques; Reading Motivation; Realia; Student Motivation; Teaching Methods; Visual Learning; Vocabulary Development
AbstractTeachers can confront issues of students' infrequent reading and infrequent choice of content area texts by using specific instructional strategies that are highly motivating. Five research-based language arts strategies that many teachers use to successfully teach content area information are: (1) previewing vocabulary and content; (2) developing questions as guides to comprehension; (3) using realia, concrete objects, and manipulatives; (4) retelling and summarizing; and (5) creating visual representations. Underlying all of these activities is the assumption that students have access to a lot of books and are provided time and encouragement to read. (Contains 20 references.) (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: