Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKennedy, Robert L.; Suter, W. Newton
TitelResearch: Traditional vs. Electronic Classes.
Quelle(1999), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Computer Assisted Instruction; Computer Mediated Communication; Conventional Instruction; Educational Technology; Electronic Mail; Graduate Study; Higher Education; Nontraditional Education; Student Research; Teaching Methods
AbstractThe purpose of the study was to compare electronic and traditional versions of a graduate-level introductory research class. Students were permitted to select the instructional delivery type they wanted, with the traditional option offered by one instructor and the electronic option offered by a second instructor. There were 71 participants in the electronic classes and 32 in the traditional classes, with a majority membership of white females enrolled in graduate education programs. Multiple choice pretests and posttests were administered to all groups. Results suggested that there was no statistically significant difference between the performance of the two groups. This suggests that the electronic option allows for comparable learning outside of the classroom. Included at the end of this document are the analysis of covariance report and course syllabus. (Contains 30 references.) (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: