Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKaahwa, Janet
TitelAdults Return to Mathematics: A Proposed Project in Uganda by the Uganda Mathematical Society (UMS).
Quelle(1998), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Attitudes; Foreign Countries; Knowledge Level; Mathematics Education; Mathematics Teachers; Parents; Uganda
AbstractThis paper provides information on a project by the Uganda Mathematical Society (UMS) that aims to popularize mathematics in Uganda. UMS believes that if parents learn mathematics (primary and secondary), they will be able to help their children themselves instead of hiring others to coach their children as is the practice today. Another way to popularize mathematics according to UMS is to equip teachers with content and skills in teaching so that they teach for understanding what they themselves understand. Another category of adults that the project hopes to serve are those that failed to join university straight from school. Results of a questionnaire to determine the needs of parents, teachers, and mature-age entrants into university are described. (ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: