Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelIssues in the Teaching of Mathematics.
Quelle(1999), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Secondary Education; Evaluation; Instructional Materials; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Portfolio Assessment; Teaching Methods
AbstractThere are numerous issues in the teaching of mathematics that need to be clarified and meaningfully understood by teachers, supervisors, and administrators. This paper discusses some of these issues, such as the integrated versus the separate subjects curriculum, the level of application versus knowledge for its own sake, state mandated versus locally determined objectives, traditional versus portfolio approaches in appraising achievement, traditional materials of teaching versus multimedia procedures, and logical versus psychological sequence in mathematics. One problem, among others in teaching mathematics, is how to arrange the order of objectives, learning opportunities, and evaluation techniques. There are numerous variables inherent in teaching pupils such as learning styles and multiple intelligences. (Contains 11 references.) (ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: