Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This series of 11 videotapes is intended to make the general public aware of what is happening in schools today and to encourage involvement and interest in the educational system. Topics of feature stories on each of the videos are as follows: (1) an African project in an Illinois school, a middle school in Madison, Wisconsin, the Indianapolis Zoo's efforts to link up with schools through e-mail, and the history of the physical setting of school life in the 1880s and today; (2) a World War II project in a Minnesota elementary school, an elementary school hyperstudio presentation based on a virtual vacation assignment, and Internet connections in a 5th grade inner-city classroom; (3) a multidisciplinary project on kayaking the Nile River, middle school students using the Internet to create functioning windmill models, and a student initiative to secure a grant that enabled a Michigan high school to connect to the Internet; (4) a first-grade teacher using developmentally appropriate practice, students using a variety of resources to respond to questions regarding landfills, and high school students maintaining one-on-one computer dialogues with scientists, designers, and engineers to complete class assignments; (5) a partnership between Evanston Township High School (Illinois) and Northwestern University, and the Iowa Communications Network for distance learning; (6) assessment strategies used in a 3/4 classroom, an elementary school classroom using "cognitively guided instruction" to achieve excellence in mathematics instruction, and a book club meshing technology, the Internet, and an after-school reading program; (7) three individuals who overcame the odds to succeed in the world, and a 3-year high school science class that is team taught; (8) Schaumburg, Illinois school district's struggles to plan for the implementation of technology in the curriculum, and Bloomington, Illinois students studying history with the help of technology; (9) a Portland, Oregon classroom using the Internet to follow Linda Finch's flight that retraced Amelia Earhart's original flight plan around the world, and an innovative Web site that helps in school improvement; (10) an adult education class in Corvallis, Oregon, where technology plays a major role, and a multidisciplinary project in Addison, Illinois to beautify school grounds while learning about science, art, math, social studies, and the environment; and (11) adult learners in Grays Lake, Illinois using the Internet to teach others about their home countries, and the Reading Recovery project and how it has fostered collaboration between schools and universities. (HTH)
Anmerkungen
NCREL, 1900 Spring Road, Suite 300, Oak Brook, IL 60523-1480 (free, episodes 1-11 available via satellite transmission). Tel: 800-356-2735 (Toll Free); (Tel): 630-571-4700; Fax: 630-571-4716; Web site: .
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
Back to School: A Video News Magazine. [videotape] 1998.
eric_ed436228
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)