Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatsunaga, Tad
TitelContrastive Rhetoric and Japanese English Students' Expository Writing Style.
Quelle(1999), (251 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; japanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; College Students; English (Second Language); Expository Writing; Foreign Countries; High School Students; High Schools; Higher Education; Second Language Instruction; Second Language Learning; Secondary Education; Writing Skills; Japan
AbstractContrastive rhetoric can help English teachers of native Japanese speaking students to better understand cultural and first language influences which affect the acquisition of English expository writing skills. An awareness of the Japanese expository writing style called "delayed introduction of purpose," which can cause problems in coherence for English-speaking readers who expect either a general to specific or a specific to general style, can enable English as a Second Language writing teachers to create or adapt lessons that will be appropriate for their Japanese students. This study follows the work of the late John Hinds, whose contrastive rhetoric research showed that Japanese writing uses a delayed introduction of purpose pattern that does not match any English rhetorical pattern. The study examines essays written by Japanese English students in Japan and in the United States for evidence of a Japanese writing style. Pedagogical applications are addressed, and an annotated bibliography is presented for English as a Second Language teachers. (Contains 81 references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: