Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHowe, Richard D.
InstitutionAppalachian State Univ., Boone, NC.; College and Univ. Personnel Association, Washington, DC.
TitelSalary-Trend Study of Faculty in Accounting for the Years 1995-96 and 1998-99.
Quelle(1999), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccounting; College Faculty; Comparative Analysis; Higher Education; Intellectual Disciplines; Private Colleges; Promotion (Occupational); Public Colleges; Statistical Data; Teacher Salaries; Trend Analysis
AbstractThis study examined salaries for 5,835 college faculty in the field of accounting for both public and private institutions for the years 1995-1996 and 1998-1999. The study reflects data from the 279 public and 386 private institutions that participated in both study years. The study found that the average faculty salary in accounting for public institutions was 22.9 percent higher than the average salary for faculty in all major fields in 1995-1996 and 24.9 percent higher than the average salary for faculty in all major fields in 1998-1999. It also found that the average faculty salary in accounting for private institutions was 14.5 percent higher than the average salary for faculty in all major fields in 1995-1996 and 15.7 percent higher than the average salary for faculty in all major fields in 1998-1999. For the study period, accounting faculty in public and private institutions received average annual salary increases of 1.6 percent and 2.3 percent, respectively, above the cost of living (as reflected by the Consumer Price Index). Three appendixes provide a list of disciplines and participating institutions. (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: