Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCummins, Jim
InstitutionERIC Clearinghouse on Disabilities and Gifted Education, Reston, VA.
TitelReforzando a los Alumnos Diversos Culturalmente y Linguisticamente con Aprendizaje. Traduccion de ERIC EC Digest #E500. (Empowering Culturally and Linguistically Diverse Students with Learning Problems). Translation of ERIC EC Digest #E500.
Quelle(1999), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Environment; Community Involvement; Cultural Awareness; Cultural Differences; Elementary Secondary Education; Hispanic Americans; Language Impairments; Learning Problems; Limited English Speaking; Minority Group Children; Multicultural Education; Spanish Speaking; Student Empowerment; Student Participation; Teaching Methods
AbstractThis digest describes ways in which professionals who work with students from culturally and linguistically diverse backgrounds can create an educational climate that accepts and respects the language and culture of its students and empowers them to feel confident enough to risk getting involved in the learning process. Methods of creating such an educational climate include: (1) incorporating minority students' language and culture into the school program; (2) encouraging minority community participation as an integral component of children's education; (3) allowing students to become active generators of their own knowledge; and (4) using an advocacy orientation in the assessment process. (CR)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Disabilities and Gifted Education, Council for Exceptional Children, 1920 Association Dr., Reston, VA 20191-1589. Tel: 800-328-0272 (Toll Free). For full text: .
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: