Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMontana State Office of Public Instruction, Helena.
TitelCurriculum Planning Guidelines for HIV/AIDS Education. Revised.
Quelle(1999), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Acquired Immune Deficiency Syndrome; Child Development; Child Health; Comprehensive School Health Education; Curriculum Development; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; Health Promotion; Instructional Materials; Public Education; Secondary School Students; Sex Education; Montana
AbstractThis curriculum planning guide helps districts design an appropriate educational program on HIV/AIDS prevention. The chapters focus on the following topics: "Montana Board of Public Education Position Statement on HIV/AIDS"; "Instructional Guidelines: Key Issues in Program Planning, Major Health Education Content Areas, Summary, and Curriculum Progression Matrix for K-12 Instruction about HIV and AIDS"; "Guidelines for Effective School Health Education to Prevent the Spread of AIDS"; "General Criteria for Evaluating an AIDS Curriculum"; "Matching Approaches to AIDS Education with Childhood Development"; "Educational Materials and Resources on HIV/AIDS"; "Where to Find Information"; "OPI-Supported HIV/AIDS Education"; "Guidelines for Reviewing Human Sexuality Education Materials";"Guidelines for Non-School Personnel Presenting Health Programs in Montana Schools"; "CDC/DASH Research to Classroom Project"; "Montana Department of Health and Human Services Recommendations for Preventing the Transmission of Human Immunodeficiency Virus in the School Setting"; and "Montana HIV/AIDS Education Program." (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: