Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBenioff, Sarah
InstitutionCommission for Racial Equality, London (England).; Crime Concern, Swindon (England).
TitelA Second Chance: Developing Mentoring and Education Projects for Young People.
Quelle(1997), (104 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN1-85442-202-2
SchlagwörterLeitfaden; Adolescents; Community Programs; Disadvantaged Youth; Education; Foreign Countries; Mentors; Program Development; Program Implementation; Urban Youth; United Kingdom (England)
AbstractThis manual is a guide to setting up a project to work with disadvantaged urban youth. It is based on the Dalston Youth Project, an English program that combines mentoring with an education program to reconnect young people to mainstream education, training, and employment opportunities. The manual is designed to be used by statutory bodies, voluntary organizations, and individuals who are interested in starting community-based mentoring and education programs. It reviews the steps in setting up, developing, and implementing a program, from identifying local needs to fund raising. It also examines all aspects of the mentoring process, including matching mentors and mentees. Seventeen appendixes contain sample materials and supplemental material for program development and implementation. (SLD)
AnmerkungenCommission for Racial Equality, Elliot House, 10/12 Allington Street, London SW1E 5EH, England, United Kingdom (10 British pounds).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: