Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCorso, Marjorie
TitelChildren Who Desperately Want To Read, but Are Not Working at Grade Level: Use Movement Patterns as "Windows" To Discover Why. Part III: The Frontal Midline.
Quelle(1999), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Development; Elementary Education; Longitudinal Studies; Neurological Impairments; Physical Development; Physical Education; Preschool Education; Reading Difficulties
AbstractA longitudinal research study observed 30 children between the ages of infancy and elementary age to determine if using large muscle motor patterns to master the three identified midlines that concur with the body planes used in anatomy is reflected in academic classroom learning levels. This third part of the study focused on the frontal midline. Results indicated that there was consistency between the four sources of data: (1) pre-kindergarten demographic data records reported by the parents; (2) the children's report cards analysis given by the teacher; (3) the physical education teacher's evaluation of the skill levels of the children; and (4) the parents evaluation of neurological development as specified by a given book. Findings suggest that these children tend to be mixed eye/hand dominant or left-hand dominant, and reports that these children appeared to prefer to move backward. The paper suggests activities to aid these children in overcoming their difficulties. (SC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: