Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBednar, Anne K.; Charles, Michael T.
TitelA Constructivist Approach for Introducing Pre-Service Teachers to Educational Technology: Online and Classroom Education.
Quelle(1999), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Uses in Education; Constructivism (Learning); Cooperative Learning; Distance Education; Educational Environment; Educational Technology; Higher Education; Instructional Effectiveness; Intermode Differences; Preservice Teacher Education; Preservice Teachers; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teacher Educators; Teaching Methods; Technology Integration; World Wide Web
AbstractThe goals at Eastern Michigan University (EMU) for preparation of pre-service teacher educators in educational media and technology include the development of pedagogical ability as well as technical knowledge and skills. Pedagogically, EMU faculty adopted the goal of teaching the students to use technology to facilitate a constructivist approach to teaching and learning. Classroom-based and online courses in which students are immersed in educational media and technology have been developed. This paper provides accounts of the authors' experiences in the implementation of these constructivist learning environments. (Author/MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: