Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCarroll County Board of Education, Carrollton, GA.
TitelA Framework for Literacy in a Brain-Compatible Environment.
Quelle(1999), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBrain; Classroom Environment; Classroom Techniques; Educational Practices; Elementary Education; Individual Development; Language Arts; Leadership; Literacy
AbstractPresenting a framework for brain-compatible learning and literacy education implemented in grades K-5 in Carroll County (Georgia) schools, this group presentation describes brain-based education as being aware and familiar with the most recent research that is out there about how brains learn best and what facilitates brains' learning and incorporating that research into educational procedures. Four initiatives are outlined: (1) using brain-based education; (2) putting language arts far ahead of everything else; (3) focusing on procedures; and (4) focusing on personal and leadership development. The presentation engaged participants in learning stations that modeled this approach, addressing the learning environment, successful teaching practices based on a language arts framework, and classroom management techniques that are beginning to reflect "phenomenal gains" in student performance. (Author/SC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: