Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPaglin, Catherine; Fager, Jennifer
InstitutionNorthwest Regional Educational Lab., Portland, OR.
TitelAlternative Schools: Approaches for Students at Risk. By Request Series.
Quelle(1997), (53 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Standards; Disadvantaged Youth; Dropouts; High Risk Students; High Schools; Institutional Characteristics; Nontraditional Education; Profiles; Urban Schools; Urban Youth
AbstractAlternative schools are defined in this report as schools or programs targeting students who are unsuccessful in the traditional school environment. These schools often see their mission as one of dropout prevention. Certain features are usually associated with alternative schools, including a clear mission, a small enrollment, a more personal relationship between students and teachers, clear rules, high standards, and a flexible schedule. A number of challenges to alternative schools is explored, and some specific practical recommendations are offered for implementing an alternative school program. A "sampler" provides profiles of nine alternative schools in the Northwest region, some urban and some rural. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: