Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPaulston, Rolland G.
InstitutionPittsburgh Univ., PA. Dept. of Administrative and Policy Studies.
TitelComparative Education After Postmodernity. Occasional Paper Series.
Quelle(1999), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Education; Foreign Countries; Foundations of Education; Higher Education; International Education; Postmodernism
AbstractThis paper examines the postmodern challenge to how we have come to see, represent, and practice comparative and international education, beginning with the 1977 "State of the Art" special issue of the "Comparative Education Review" and up to the contributions of the Social Cartography Project at the University of Pittsburgh in 1998. The paper is organized around three questions: (1) how might a close reading of the relevant literature on the postmodernity debate be used to identify major positions or arguments? (2) how might these positions, or knowledge communities, be interrelated and mapped as sites in an intertextual field? and (3) using this heterotopia of conflicting views in one place, what might be reasonably concluded about the postmodern challenge of multiperspectivism and its impact on how comparativists might choose to construct and represent their world? (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: