Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJohnson, Cynthia S. (Hrsg.); Cheatham, Harold E. (Hrsg.)
InstitutionAmerican College Personnel Association, Washington, DC.
TitelHigher Education Trends for the Next Century: A Research Agenda for Student Success.
Quelle(1999), (70 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Access to Education; Accountability; Educational Trends; Futures (of Society); Government Role; Higher Education; Outcomes of Education; Research Needs; Student Development; Technology; Trend Analysis
AbstractThis document is a collection of eight position papers on a research agenda in higher education. The papers are based on a three-year analysis of trends and feedback deriving from conferences and Website presentations. Each paper ends with a list of specific proposed research questions. Following an introduction by Cynthia S. Johnson, the papers are: (1) "Improving Access and Educational Success for Diverse Students: Steady Progress but Enduring Problems" (Patricia King); (2) "Affordability: Responding to the Rising Cost of Higher Education" (M. Lee Upcraft); (3) "Learning and Teaching in the 21st Century: Trends and Implications for Practice" (Marcia Baxter Magolda and Patrick T. Terenzini); (4) "Technology" (M. Lee Upcraft and Patrick T. Terenzini); (5) "The Changing Nature of Work in Higher Education" (Susan R. Komives); (6) "Collaboration and Partnerships" (Charles C. Schroeder); (7) "Accountability for Student Affairs: Trends for the 21st Century" (Gregory S. Blimling); and (8) "Changing Government Roles Relative to Higher Education" (Annette Gibbs). (Individual papers contain references.) (DB)
AnmerkungenAmerican College Personnel Association, One Dupont Circle, Suite 300, Washington, DC 20036-1110; Tel: 202-835-2272; Web site: http//www.acpa.nche.edu ($10).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: