Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStearns, Roz Estes
TitelA Comparison of Education in China and the United States.
Quelle(1998), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Comparative Education; Cross Cultural Studies; Educational Research; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Global Approach; Higher Education; Technological Advancement; China; United States
AbstractInstruction is affected in the People's Republic of China and in the United States in a world of changing technology. This paper examines methods used in the two countries, identifies common problems faced by both countries, and suggests alternative approaches for meeting technological challenges. The paper explains that both countries face problems such as a lack of qualified teachers, an increasing number of high-risk students in middle schools, students' lack of interest in studying subjects such as mathematics, and the growing number of unprepared students. The paper reviews studies that have been conducted and discusses findings relative to investigation of class size, lesson planning and teaching methods, class activities, problem solving, and entrance requirements. Contains 23 references. (Author/BT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: