Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRisager, Karen (Hrsg.)
InstitutionRoskilde Univ. Center (Denmark).
TitelSprog, kultur, intersprog (Language, Culture, Interlanguage). ROLIG-Papir 57.
Quelle(1996), (112 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachedänisch; englisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0106-0821
SchlagwörterAdults; Cultural Awareness; Danish; Foreign Countries; Immigrants; Interlanguage; Interpersonal Competence; Language Tests; Pragmatics; Second Language Learning; Testing; Uncommonly Taught Languages
AbstractFour articles on language, culture, and interlanguage are included in this volume. The first by Karen Risager, "Sprog, kultur, og internationalisering" ("Language, Culture, and Internationalization") takes issue with the very broad perception that foreign language and culture cannot be separated in instruction. The second article, "Kulturforstaelse som eksamenkrav--dansk som et andetsprog for voksne" ("Cultural Awareness as an Exam Requirement--Danish as a Second Language for Adults"), by Anette Hagel-Sorensen and Inger Jacobsen, is drawn from observations at Studieskolen in Copenhagen, where the purpose of instruction is to prepare second language learners of Danish for a language test they must take to participate in further education. "Dansk kultur formidlet gennem Test 1 og Test 2--en kritisk analyse af den skriftilige eksamen i dansk for voksne indvandrere" (Danish Culture Communicated Through Test 1 and Test 2--A Critical Analysis of the Written Exam in Danish for Adult Immigrants), by Karen-Margrete Frederiksen, examines the cultural aspects of two specific Danish tests (Test 1 and Test 2) for immigrant adults. The last article, "Interlanguage Pragmatics," by Gabriele Kasper, focuses on the field of interlanguage pragmatics, reviewing research, discussing problems in establishing pragmatic norms for language teaching and research, and discussing studies examining the effect of instruction on the development of pragmatic competence. (VWL)
AnmerkungenROLIG, hus 03.2.4, RUC, Postbox 260, 4000 Roskilde, Denmark. Some pages may not reproduce well.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: