Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Academy of Sciences - National Research Council, Washington, DC.
TitelGlobal Perspectives on Early Childhood Education. Proceedings from the Global Perspectives on Early Childhood Education Workshop (Washington, DC, April 6-7, 1999).
Quelle(1999), (66 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Child Development; Conference Papers; Cultural Influences; Day Care; Educational Quality; Foreign Countries; Global Approach; Individualism; Models; Preschool Curriculum; Preschool Education; Program Descriptions; Public Policy; Standards; Workshops; Italy; Japan; North America; Turkey
AbstractA workshop on Global Perspectives on Early Childhood Education brought together leading experts on preschool education and early learning in other countries. The workshop was intended to stimulate the exchange of ideas on early childhood education by providing an opportunity for early childhood educators, researchers, and policy experts from around the world to meet and discuss common concerns. This document contains the papers presented at that workshop. The papers and presenters are as follows: (1) "Global Perspectives on Early Childhood Education: Keynote Address" (Jerome Bruner); (2) "Early Childhood Education and Care (ECEC): Preschool Policies and Programs in the OECD Countries" (Sheila Kamerman); (3) "Italian Early Childhood Education: Variations on a Cultural Theme" (Rebecca New); (4) "Early Learning and Human Development: The Turkish Early Enrichment Program" (Cigdem Kagitcibasi); (5) "Comments on Early Education" (Robert Myers); and (6) "Beyond the 'Average Native': Cultural Models of Early Childhood Education in Japan" (Susan Holloway). Each chapter contains references. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: