Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRouiller, Yviane
TitelL'evaluation formative a l'ecole: quelle place pour la regulation interactive? (Formative Evaluation in School: What Place for Interactive Regulation?)
QuelleIn: Travaux Neuchatelois de Linguistique (Tranel), (1998) 29, S.119-133 (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-1705
SchlagwörterClassroom Techniques; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Formative Evaluation; Instructional Effectiveness; Instructional Improvement; Language Research; Linguistic Theory; Peer Relationship; Scaffolding (Teaching Technique); Student Evaluation; Teacher Student Relationship; Test Use
AbstractThe value and uses of formative evaluation in the school context are discussed. Normative, criterion-based, and "ecological" approaches to formative evaluation are defined, and three general purposes are identified: to fine-tune instruction; to make instruction of larger numbers of students more effective, and to convey to teachers a more constructivist, less transmissive approach to teaching and learning. The role of formative evaluation is examined within the relationship between teacher and student, between students, and between student and subject matter. Contains 20 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Travaux Neuchatelois de Linguistique (Tranel)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: