Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIp, Albert
TitelAuthoring Educational Courseware Using OXYGEN.
Quelle(1998), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAuthoring Aids (Programming); Computer Software Development; Computer System Design; Computer Uses in Education; Courseware; Educational Technology; Foreign Countries; Higher Education; Information Technology; Instructional Design; Instructional Effectiveness; Interaction; Learning Processes; Models; Multimedia Materials; Teamwork; World Wide Web
AbstractEngaging learners on the World Wide Web is more than sending Web pages to the user. However, for many course delivery software programs, the smallest unit of delivery is a Web page. How content experts can create engaging Web pages has largely been ignored or taken for granted. This paper reports on an authoring model for creating pedagogically sound courseware components running on the Web server. The design is driven by: (1) the recognition of the team nature of multimedia production efforts; (2) the requirement of a scalable approach with an emphasis on educational quality; and (3) the need to reduce the requirement regarding the computing skills of the content author. The components reported here represent a wide scope of learning paradigms and are based on the author's OXYGEN (Object eXtensible analYsis and Generation of Education coNtent) engine as part of an open, component-based layered course delivery architecture. Current uses of OXYGEN at the University of Melbourne (Australia) are described. Three figures present the digital delivery architecture, conversion of a Web page into an OXYGEN template, and multiple views of data in the OXYGEN template. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: