Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSample, Barbara
InstitutionSpring Inst. for International Studies, Denver, CO.
TitelActive Listening - Information Gap. SCANS Plans Portfolio.
Quelle(1998), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Education; Behavioral Objectives; Class Activities; Classroom Techniques; Interpersonal Communication; Intonation; Listening Comprehension; Listening Skills; Second Language Instruction; Skill Development; Verbs; Visual Aids; Vocabulary Development; Vocational English (Second Language)
AbstractA classroom activity for teaching vocational English as a Second Language to adults and focusing on development of listening comprehension is described. The exercise is based on the principles for development of workplace skills offered by the Secretary's Commission on Achieving Necessary Skills (SCANS), and addresses specific competencies outlined by that group. The description begins with specification of performance outcomes (active listening, repeating and paraphrasing, use of phrases and intonation in asking for clarification, giving instructions to another, following instructions given by another), communication teaching points (use of imperatives), SCANS competencies targeted, possible classroom configurations (pairs, small groups, whole class), and needed instructional materials. A four-part procedure for presenting and conducting the exercise is then detailed. Sample visual aids consisting of flashcards of workshop tools, pictures of occupations and jobs, and worksheets for an active listening exercise are included. (MSE) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
AnmerkungenSpring Institute for International Studies, 1610 Emerson Street, Denver, CO 80218; Web site: http://www.springinstitute.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: