Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWorld Bank, Washington, DC.
TitelL'enseignement superieur tunisien: Enjeux et avenir (Higher Education in Tunisia: Challenges and Opportunities).
Quelle(1998), (120 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8213-4170-7
SchlagwörterAccess to Education; College Outcomes Assessment; Comparative Education; Demography; Developing Nations; Educational Demand; Educational Supply; Foreign Countries; Futures (of Society); Higher Education; Needs Assessment; Outcomes of Education; Trend Analysis; Tunisia
AbstractThis report presents findings of a study of higher education in Tunisia. It finds that higher education in Tunisia is a largely effective and well-performing system. However, it notes an expected doubling of enrollment over the next 10 years which will create obstacles that prevent it from playing the role expected of it by a society and economy in rapid transformation. The report identifies some of these obstacles and suggests a series of coordinated countermeasures. Twenty appendixes provide detailed tables and other data supporting the study's findings. (Contains 63 references.) (Author)
AnmerkungenWorld Bank, 1818 H St., N.W., Washington, DC. 20433.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: